Friday, March 22, 2019

Pokok Cili Mak Cik Noriah

Masalah yang selalu orang hadapi pada tanaman mereka selalunya pokok yang lambat nak berbuah, pokok bunga tak keluar bunga, daun kekuningan. Antara kebanyakkan tanaman yang sangat mudah untuk mendapat penyakit adalah pokok cili.

Antara masalah yang sering menyerang pokok cili ni adalah buahnya mudah menjadi busuk dan cepat gugur. Jika kekerapan buah cepat busuk dan sering gugur selalu terjadi itu tandanya pokok cili kita telah diserang lalat buah.

Kemudian daun kerinting dan mudah luruh. Perkara pertama yang biasa orang buat adalah melihat di bawah daun pokok cili terutama daun tua di bahagian bawah pokok. Bila dilihat dengan teliti, kita akan nampak bintik-bintik hitam dan warna putih seakan tepung melekat di bawah daun. Itu adalah afid dan lalat putih. Kedua-dua serangga ini sering hinggap pada pokok cili. Mereka akan menghisap sap pokok dan seterusnya membuatkan pokok diserang penyakit.

Macam Makcik Noriah ni, dah guna pelbagai jenis baja tapi takde hasil. Pokok cili tak naik dan hasil cili tersebut tak nampak cantik.


Testimoni Makcik Noriah

'Bila dah pakai milagro, terus naik mendadak dan cili nampak lebih cantik. Pokok-pokok nampak lebih cantik dan lebih subur' - Makcik Noriah
Itulah kelebihan yang ada pada milagro, dapat memberikan hasil yang cepat dan berganda-ganda. Saiz hasil jadi lebih besar. Menyuburkan pokok dan merawat pokok yang sakit.

Anda minat menanam? Kita GENG 😍😍

Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...