Friday, April 12, 2019

POKOK KERTAS MEMERIAHKAN LAMAN


    Bagi Puan Fatimah, perancangan awalnya menanam hanya untuk membuat pagar bagi mengelakkan anak-anaknya berlari ke jalan tapi setelah menjadi salah seorang pengguna milagro, kawasan rumahnya menjadi meriah dengan pokok bunga dan poko buah. Beliau telah menanam selama 5 tahun. Sebelum menggunakan milagro, hasil pokok bunga kertasnya tidak seperti sekarang dan tidak kekal lama serta bunganya keluar tidak berhenti.

‘Apa yang akak terkejut, pokok ni dah lama akak tanam, dah pelbagai baja akak gunakan sampai dah besar batang dia tak pernah bebruah, akak rasa pokok ni tak berbuah kot.’ Setelah menggunakan baja milagro ni, kesannya sangat positif dan mengeluarkan buah serta putik baru dalam masa 2 minggu.

Pokok delima Puan Fatimah berbuah tapi tidak mengeluarkan hasil yang banyak seperti sekarang setelah menggunakan baja milagro. Perasaan Puan Fatimah melihat hasil tanaman pokoknya keluar sangatlah gembira kerana hasilnya berganda daripada yang sebelumnnya.

Hasil yang Puan Fatimah dapat daripada pokok buahnya beliau akan bagi kepada ahli keluarga, saudara mara dan juga jiran-jiran. Dorongan daripada ibu yang juga minat menanam menggalakkan Puan Fatimah untuk minat menanam juga. Ianya juga merupakan hobi bagi Puan Fatimah sehinggakan hari-hari beliau akan keluar untuk menguruskan kebun mininya.

Bagi Puan Fatimah, beliau mencadangkan untuk menggunakan baja milagro dan perlu rajin untuk menyiram pokok. Puan Fatimah menganggap bila menanam pokok bunga ini ia dijadikan sebagai terapi. Kerana bila tertekan, dan ada menanam pokok bunga ia akan meningkatkan keyakinan diri sebab bila kita pergi pada pokok bunga sendiri ia akan memberikan kepuasan kerana pokok bunga tersebut jadi subur.

Anda minat menanam? Kita GENG 😍😍

Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...