Monday, April 15, 2019

4 TIPS NAK BERJAYA !

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu semua 😊 Minggu ni, tips kejayaan nak kongsikan 4 Tips Nak Berjaya ! Pembaca mesti nak tau kan bagaimana nak jadi berjaya, kan ?😏 Team kami akan kongsikan tips tersebut supaya pembaca dapat manfaat sama ✌

Sentiasa amalkan 4 tips ni jika nak berjaya dalam perniagaan. Nak tau 4 tips tu ? Jom teruskan membaca 😉

1) Cabar Diri Sendiri 



Nak jadi seorang yang berjaya bukanlah perkara yang mudah kerana banyak rintangan perlu dihadapi. Cabar diri sendiri adalah perkara paling utama nak berjaya dan kena sentiasa cabar serta yakin dengan diri sendiri. Kalau nak tau, ramai diluar sana nak berjaya tapi tidak mempunyai keyakinan diri untuk melakukan sesuatu yang baru dalam kehidupannya. 

Musuh utama dalam diri kita adalah SIKAP NEGATIF, nak jadi seorang yang berjaya kena buang jauh-jauh sikap negatif dan gantikan dengan Vibe positif untuk membina keyakinan dalam diri. Percaya pada diri sendiri ! 


2) Sentiasa Positif 



Sentiasa pujuk diri sendiri untuk positif dalam apa jua keadaan. Dalam kehidupan seharian kita ni, tak boleh nak diketepikan lagi adat dalam kehidupan ada masanya berada di atas dan ada masanya berada di bawah. Kehidupan kita ni umpama roda yang berputar. Jika ada masalah atau ujian mendatang kena set dalam diri untuk sentiasa positif dengan situasi yang dihadapi. Kalau boleh, jangan biarkan fikiran yang negatif menguasai diri, belajar untuk terima sesuatu perkara dengan positif dan tenang. 


3) Self Realisation (Kesedaran Diri)



Sentiasa memberi kata-kata semangat pada diri sendiri. Kalau boleh lepas bangun, cuba untuk cakap pada diri " Saya bole lakukan ! ". Ujian yang kita lakukan, diri sendiri sahaja yang tau tahap kemampuan dalam melakukan sesuatu. Dan sentiasa proud pada diri apa yang kita lakukan, kerap puji diri sendiri tau !


4) Self Talk 



Jangan pernah berhenti untuk berdoa kepada Allah kerana setiap rezeki yang kita peroleh tu semua datangnya dari Allah. Sentiasa juga bersyukur dengan setiap rezeki yang diperoleh dan motivasi pada diri sendiri.  


Anda minat menanam? Kita GENG 😍😍

Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...