Wednesday, May 15, 2019

Pokok Bunga Mabuk Bunga


Puan Noraini memang seorang yang sangat sukakan dan sayangkan pokok bunga. Kalau boleh sekeliling rumah dia memang akan ada pokok bunga. Paling beliau sayangkan adalah pokok bunga raya, dan pokok bunga mak datin. Puan Noraini akan mengambil pokok bunga ditepi jalan raya untuk ditanam semula kerana baginya pokok bunga yang berada ditepi jalan raya tidak mendapat penjagaan yang baik. Niatnya hanya untuk membiakkan pokok bunga tersebut dengan penjagaan yang lebih rapi.


Sebelum gunakan milagro, pokok bunga beliau tidak mengeluarkan bunga yang banyak. Bagi Puan Noraini kalau tiada pokok bunga beliau merasakan tidak lengkap hidupnya kerana antara pokok bunganya yang paling digemarinya adalah pokok bunga mak datin. Sampaikan sanggup ambil pokok bunga orang lain kalau tiada bunga di rumahnya.


Bila Puan Noraini menggunakan baja milagro, pokok bunga mak datin beliau penuh dengan bunga dan pokok bunganya akan naik dan bunganya susah nak gugur serta melekat pada pokok. Bagi Puan Noraini bila menanam ni baik untuk kesihatan walaupun beliau sakit beliau nak juga keluar untuk menanam.


Puan Noraini akan menyemaikan dahulu pokok bunganya barulah beliau akan menaburkan baja milagro. Pokok bunga beliau juga jarang diserang ulat. Puan Noraini juga rajin untuk berbual dengan pokok bunganya kerana baginya pokok bunga juga adalah makhluk yang hidup.


Puan Noraini juga sampai terpaksa cantas pokok daun limau purutnya kerana dahannya naik tinggi sampai kerumah jiran kerana penangan baja Milagro ni. Bagi Puan Noraini, tahap kesayangannya terhadap pokok bunganya sampai boleh buat gaduh kalau ada yang mengganggu pokok bunganya. Kata-kata dari Puan Noraini kena cuba baja milagro, rajinkan menyiram, membaja bagi yang minatkan menanam. Baginya bila gunakan baja Milagro ini sangat bagus baginya dan jangan putus asa kalau memang berminat untuk menanam sendiri.

Anda minat menanam? Kita GENG 😍😍

Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...