Wednesday, March 27, 2019

Mood menanam datang semula

Masalah tanaman yang Puan Nora hadapi adalah dari segi tanah dan baja sehingga menyebabkan pokok bunga menjadi rosak. Bila dah letakkan baja milagro ni, bunga jadi lebih besar dan lebih segar. Dulu Puan Nora sangat aktif menanam, antara pokok bunga yang Puan Nora sendiri tanam adalah bunga matahari, bunga kembang matahari, da kemboja cina.


Testimoni Puan Nora

Selepas 2 minggu, Puan Nora mula menanam semula kerana pokok bunga mula pulih semula. Pokok bunga Puan Nora lebih besar dan lebih lebat. Asalnya tandan tak berapa besar dan tak nampak cantik. Sekarang dari jauh dah nampak tandan nampak besar dan nampak lebih cantik.

Puan Nora masih dalam proses untuk memulihkan tanaman pokok menggunakan baja milagro kerana beliau yakin selepas ini tanaman pokok bunganya akan lebih cantik.


Kadang-kadang pokok bunga bermasalah kerana kurang sumber nutrisi untuk tanaman. Oleh itu, salah satu cara untuk membaiki tanah adalah menggunakan baja organik ke dalam tanah yang mempunyai masalah.
Anda minat menanam? Kita GENG 😍😍
Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...