Friday, May 31, 2019

SELEPAS DIUJI DENGAN ISTERI HILANG PEKERJAAN, RUNSING BAGAIMANA HENDAK MENAMPUNG KEPERLUAN KELUARGA


Dimana ada kemahuan disitu ada jalan. Siapa sangka hanya disebabkan hobi yang minat menanam, Encik Abu Talangi jadikan hobi sebagai sumber pendapatannya. 

Kalau nak tau, asalnya En Abu Talangi menggunakan Milagro untuk tanaman beliau pada mulanya. Sebelum beliau menjadi Ejen Milagro, beliau diuji dengan Isterinya kehilangan pekerjaan. Beliau berfikir bagaimana hendak menambahkan pendapatan dan menampung keperluan keluarga. Jadi beliau terfikir untuk menambahkan pendapatan dengan menjadi Ejen Milagro😊


Sepanjang En. Abu Talangi menjadi Ejen Milagro, beliau membuka peluang dengan membuka gerai di pasar tani berdekatan. Walaupun pendapatan beliau dah mula stabil, beliau masih membuka gerai tersebut kerana bagi beliau dengan perniagaan kecil itu beliau dapat kongsikan maklumat dengan orang awam serta minat beliau untuk berniaga. 

Walaupun beliau pada mulanya diuji dengan Isteri kehilangan pekerjaan, beliau kena buat sesuatu untuk dapatkan duit sampingan. Dengan hobi yang yang beliau miliki beliau jadikan ia sebagai sumber pendapatan walaupun bermodalkan nilai yang kecil sahaja. 

So, korang boleh jadikan hobi korang untuk jana pendapatan sampingan . 😉


Minat menanam? Kita GENG ! Jangan lupa join Geng Kebun Organik okey .




No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...