Thursday, May 23, 2019

Pokok Cili Berbuah Lebat



‘Pakcik seronok la gunakan baja ni sebab nampak pokok bunga pakcik subur, pokok cili lebih banyak berbuah.’ Pakcik Rosli yang memang gemar menanam dan antara tanamannya ialah pokok cili dan bunga raya.

Sebelum ini, pokok cilinya lambat nak keluar hasil dan cili yang keluar pun tak banyak. Bila dah gunakan baja milagro ni, dalam sebulan guna hasilnya berganda, bunga mula bercambah dan hasil cili yang keluar lebih banyak.

Pokok limau Encik Rosli juga sebelum ni bila ditanam susah nak naik disebabkan penggunaan baja yang tidak sesuai. Daun pun tidak banyak, buah ada tapi tidak besar. Lepas dah pakai sebulan, nampak buah lebih besar dan daun lebih banyak.

Pokok bunga Encik Rosli nampak lebih subur, gemuk dan kurang serangan serangga, daun nampak lebih lebar. Pokok bunga kemboja Encik Rosli juga nampak lebih besar daripada yang sebelum ni nampak kecil je.

Bagi Encik Rosli, beliau menanam juga dijadikan terapi bila nampak hasil yang cantik keluar. ‘ sebelum pakcik menanam tak berpuas hati dengan hasil sebab bila tanam je pokok mati, lepas pakcik guna baja milagro sangat berpuas hatilah sebab nampak lah hasil dia.’ 

Encik Rosli menggalakkan lah untuk orang ramai mencuba baja milagro ni sebab pasti berpuas hati bila guna baja ni pada tanaman. Baja Milagro ni bukan je sesuai untuk bunga, pokok sayur dan pokok buah pun boleh. Tak perlu dah cari baja yang berasingan untuk bunga, sayur dan pokok buah.

Anda minat menanam? Kita GENG

1 comment:

  1. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q

    ReplyDelete

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...