Thursday, July 11, 2019

DULU JUAL MAHAL DENGAN BAJA MILAGRO, SEKARANG BERIYA-IYA



Dulu jual mahal dengan baja Milagro, tapi sekarang beriya-iya? Eh kenapa tu!
Haa. Jom kita baca perkongsian Puan Shamsiah mengenai Milagro dan tanamannya!




Dulu, saya selalunya guna baja air beras dan air siang ikan je, langsung tak nak beli baja, konon nak berjimat la. Tapi bila kita dah guna air ikan, air beras, datang pula mahluk lain yang kacau tanaman saya. Macam-macam cara dah saya buat untuk halau mahluk tu, tapi, tak berhasil juga.
.
Pokok-pokok makin lama makin tak cantik, suami dan anak-anak mula bersuara, usik-usik, perli-perli. Saya tak nak putus asa, saya cuba masuk group-group pertanian, untuk belajar macam mana nak suburkan tanaman, tapi, semua nya terlalu complicated untuk orang baru macam saya ni.
.




Saya hampir putus asa, tapi, nasib baik ade kawan kenalkan baja organik milagro. Mula-mula saya buat endah tak endah je, tapi bila dan kerap sangat nampak kat fb, saya pun mula baca pasal baja ni.
.
Baca punya baca, saya tertarik dan terus dapatkan baja milagro dari ejen di Larkin. Reaksi keluarga pada mulanya agak mengecewakan, semua hanya senyum sinis je. Tapi sekarang, lepas pokok-pokok saya dah subur, dah cantik lepas guna baja milagro ni, suami pula yang beriya jaga dan sayangkan pokok-pokok tu!! maklumlah.. pokok dah cantik dan subur.. .
.
Saya duduk di tingkat atas, jadi, dari bawah dah boleh nampak pokok-pokok saya yang subur menghijau tu. Saya pun perasan, jiran-jiran dah mula tanam pokok macam saya. Cumanya saya tak pernah nampak dan jumpa jiran-jiran saya.. kalau la saya kenal jiran-jiran ni, saya akan kongsikan rahsia saya ada pokok-pokok subur macam ni. Jiran-jiran saya kebanyakkannya bekerja dan hanya akan balik rumah apabila lewat petang atau pada malam hari.
.
Sekarang ni, lepas dah cuba sendiri dan tengok hasil baja milagro ni, saya pula yang selalu teruja untuk bercerita pada orang ramai. Klu boleh saya nak beri tahu pada semua jiran-jiran, sanak saudara, dan kawan-kawan saya tentang baja organik milagro ni! Biar semua tahu, biar semua ada pokok yang subur dan cantik-cantik..
.
Kepada sesiapa yang sekarang ni macam saya yang dulu, yang jual mahal dengan baja milagro ni, hentikan lah jual mahal tu… tak dapat ape pun… baik cepat-cepat dapatkan baja organik MILAGRO ni, nak raya dah ni, tak nak ke pokok-pokok kat rumah cantik, laman menghijau, nak masak rendang untuk raya pun dah senang, daun-daun semua ade kat rumah , tak payah beli mahal-mahal kat kedai.



Anda minat menanam? Kita GENG ! 

Jom join Geng Kebun Organik

1 comment:

  1. Depo 20ribu bisa menang puluhan juta rupiah
    mampir di website ternama I O N Q Q
    paling diminati di Indonesia,
    di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
    ~bandar poker
    ~bandar-Q
    ~domino99
    ~poker
    ~bandar66
    ~sakong
    ~aduQ
    ~capsa susun
    ~perang baccarat (new game)
    segera daftar dan bergabung bersama kami.Smile
    Whatshapp : +85515373217

    ReplyDelete

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...