Tuesday, July 2, 2019

GUBAHAN TAYAR TERPAKAI TERBAIK. KREATIF DAN UNIK!


Bila sebut je berkaitan tayar lusuh, mesti ramai beranggapan ianya barang yang perlu dilupuskan kerana dah takda nilainya. Tapi tahukah anda, jika sampah ini jatuh ketangan orang yang kreatif ianya akan menghasilkan ciptaan yang sangat menakjubkan tau. Biasanya, orang akan menggunakan tayar ini sebagai pasu hiasan tanaman untuk menyerikan laman rumah. Tapi, harini team Milagro nak kongsikan kepada anda beberapa gubahan kreatif manusia menggunakan tayar terpakai yang mungkin boleh anda contohi dan lakukannya sendiri di rumah.

1. Meja & Kerusi Santai 


Alangkah seronoknya jika di rumah kita mempunyai meja dan kerusi santai macam ni. Boleh duduk bersantai di petang hari sambil menghirup secawan teh bersama kesayangan kan. 

2. Rak Gantung

Anda juga boleh memilih untuk mengubah tayar menjadi rak gantung seperti ini. Selepas itu, boleh lah anda menyimpan koleksi kesayangan seperti hotwheel, robot, ataupun boleh juga menjadikan untuk menyimpan kunci rumah, kederaan dan sebagainya. Selamat mencuba.


3. Rak Payung

Haa,, selain boleh dibuat sebagai rak gantung dan kerusi santai, dengan menggunakan tayar lama anda juga mampu menghasilkan rak payung tau. Kreatif kan idea ni? 


4. Pasu Hiasan




Pasu hiasan berasaskan tayar terbuang ni ialah perkara lazim yang kita jumpa kat Malaysia ni. Tapi apa kata lepasni kita ubah pasu tayar ni jadi bentuk cawan seperti dalam gambar ni. Nampak menarik bukan? 


5. Harimau



Kalau anda betul seorang yang kreatif dan mempunyai kelengkapan yang mencukupi, anda boleh tiru idea ni. Pasti orang sekeliling anda kagum dengan kemahiran yang anda miliki. Selamat mencuba!!


6. Meja




Yang ini, anda hanya memerlukan tayar motorsikal untuk menhasilkannya. Jadi, anda bolehlah menyimpan tayar motor anda setiap kali anda menukar tayar motorsikal anda. Tapi kelemahan meja ini ialah, meja ini tidak mampu menampung beban yang terlalu berat. Oleh itu, anda boleh membuat sokongan pada kaki meja.


7. Patung Zirafah




Dengan hanya berbekalkan tayar lusuh, sebenarnya anda mampu membina kawasan permainan untuk anak-anak anda di halaman rumah. Lihat gambar di atas, pasti anak anda berminat untuk bermain dengan ciptaan anda kan?

Anda berminat mendapatkan Baja booster organik Milagro?
Hubungi atau whatsapp je kami di nombor +60126449220 (En Muhammad)

Minat menanam? Kita GENG ! Jangan lupa join Geng Kebun Organik okey 

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...