Friday, May 31, 2019

KISAH SERAM YANG SELALU TERJADI MENJELANG HARI RAYA. KORANG PERNAH RASA?

Assalamualaikum. Alhamdulillah dah masuk syawal yang ke-9 pada hari ini. Bagaimana hari raya anda? Ok ke tak ok? Pokok-pokok kat laman menarik ke idak. Hehe. Hari Raya ni adalah hari yang ditunggu-tunggu selain Ramadhan. Masa nilah jumpa mak ayah, bakal mak mentua, atok, nenek. Eii bestnya.

Tapi dalam kemeriahan tu mesti ada perkara seram ni yang korang lalui kan. Meh baca ni, lima perkara paling seram yang terjadi kalau raya. Mesti korang pernah lalui kan tipulah kalau tak pernah lalui kihkih.

1) Bila Terduduk Atas Tudung Yang Dah Iron



Biasalah, bila dah ramai-ramai beraya kat kampung tu, memang meriah dan tentunya kecoh! Mana yang berebut bilik air, yang sibuk isi kuih raya kat dapur, sibuk pakai baju raya dan jugak iron baju. Haa..para lelaki, meh admin nak bagi nasihat penting kat korang.
Bila korang nampak je shawl atau tudung yang dah siap bergosok terbentang lebar atas sofa, tolong jangan duduk! Kalau korang duduk, akan berlakulah kisah seram di pagi raya di mana, pemilik tudung tersebut akan mengamuk dan berkemungkinan korang akan dikejar keliling kampung!


2. Eh..macam mana boleh licin? Siapa yang makan?

Korang mesti ada kuih raya favourite korang sendiri kan? Selalunya, bila raya, kita paling sayang nak bawak keluar kuih raya favourite tu. Siap sorok sebab takut habis.
Tapi, berlaku perkara yang paling sadis apabila balang kuih raya favourite korang dah kosong dan tinggal serbuk kuih je! Rupanya, mak korang dah hidang kuih tu kat tetamu dan diorang pun dah makan sampai licin tak tinggal sebiji pun. Lalu, korang pun menangislah di bucu katil. Huhu..

3. Pagi raya, baju tiba-tiba dah bertukar saiz!



Korang ni punyalah excited nak sambut raya tahun ni. Siap tempah baju 5 bulan sebelum raya. Kononnya tak nak buat persiapan last minute. 5 bulan kemudian di pagi raya, masa nak sarung baju, tiba-tiba..zassss! Terkoyak lah pulak! Tulah..masa berbuka makan takde hari esok. Kan dah merasa jadi Hulk.

Haa, cuba sharekan pengalaman seram korang time raya apa? 

Credit : Ohbulan

Minat menanam? Kita GENG ! Jangan lupa join Geng Kebun Organik okey .


No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...