Tuesday, June 25, 2019

ULAM PEGAGA MENGHIJAU BETUL !



Salah seorang pelanggan Milagro, encik Kwi Syukri yang berasal dari Terengganu. Beliau baru nak mencuba menanam. Sebelum ni beliau menanam, gunakan baja dari kedai 2 ringgit, habis hangus terus pokok-pokok tanaman beliau.

Dari saja-saja kata nak mencuba baja Milagro ni, beliau terus dapatkan dari ejen kawasan Terengganu. Kemudian, digunakan ada tanaman ulaman pegaga beliau. Masalah lain yang beliau alami adalah beliau menanam tapi tanaman tak subur kemudian terus mati. Yang sebelum ni boleh nampak pada keadaan ulam pegaga beliau daun-daunnya nampak kekuningan dan tak sihat. 
Selalunya masalah daun kekuningan ini disebabkan kekurangan air dan kekurangan cahaya matahari. Tapi lepas taburkan Milagro ni, nampak lebih hijau dan sihat untuk tanaman ulam pegaga beliau.

" Alhamdulillah semakin menghijau ulam pegaga. Betul-betul terbaik Milagro. Semoga tanaman anda-anda semua pun sihat walafiat hendaknya"

Jom dapatkan kegembiraan macam En Kwi Syukri ni!


Anda minat menanam? Kita GENG ! 

Jom join Geng Kebun Organik

No comments:

Post a Comment

3 JENIS POKOK BUNGA HIASAN INDOOR YANG MUDAH DITANAM DI DALAM RUMAH

Tak ceria rumah tanpa pokok hiasan hidup tiada diruang tamu. Kebanyakan suri rumah menggunakan pokok hiasan palsu untuk diletakkan di ruang ...